شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

بیوگرافی

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

حکایت شاعر پررو

شاعری در ستایش خواجه ای بخیل قصیده ای گفت و برایش خواند اما هیچ پاداشی دریافت نکرد. یک هفته صبر کرد و باز هم خبری نشد.

قطعه ای سرود که در آن تقاضای خود را به صراحت گفته بود اما خواجه توجهی نکرد. پس از چند روز خواجه را در شعری دیگر نکوهش کرد؛ اما باز هم اعتنایی نکرد. شاعر رفت و بر درخانه خواجه نشست.

خواجه بیرون آمد و او را دید که با آرامش خاطر نشسته است، گفت: ای بی حیا! ستایش کردی، تقاضا کردی و سپس نکوهش کردی، هیچ فایده ای نداشت دیگر به چه امیدی در اینجا نشسته ای؟ شاعر گفت: به امید اینکه بمیری و مرثیه ای هم برایت بگویم! خواجه خندید و پاداشی نیکو به او بخشید.

منبع: farhangenab

بیوگرافی حمید لولایی

متولد 1334 در محله عشرت‌آباد تهران. اصالتا شمالي است اما بزرگ شده محله عشرت‌آباد است متاهل و دو دختر به نام‌هايمريم و سارا دارد. از كودكي عاشق بازيگري بود و با استفاده از جعبه‌هاي پودر لباسشويي و چسباندن عكس و گويندگي بچه‌هاي محل را دور خود جمع مي‌كرد.


با پول‌هاي عيدي خود به سينما مي‌رفت. بهترين تفريح زمان كودكي‌اش سينما رفتن بود.

• عشق به بازيگري در 15 سالگي او را به كلاس‌هاي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كشاند.

• دوره كلاس‌هاي هنرهاي زيبا را به صورت شبانه گذراند.

• كار تئاتر را به طور جدي در سال 1358 با بازي در نمايشي به كارگرداني مرحوم رضا ژيان و سياوش طهمورث شروع كرد.

• «پيكرتراش» فيلم سينمايي بود كه از آن به عنوان كار دوم خود ياد مي‌كند اما اين فيلم به اكران عمومي در نيامد و هيچ وقت ديده نشد.

• در آغاز جنگ در فيلم سربداران هم نقش كوتاهي را ايفا كرد كه اين آخرين فيلم او قبل از شروع جنگ تحميلي بود.

• با شروع جنگ تحميلي به مدت شش سال از عرصه هنر دور ماند.

• در زمان خدمت سربازي همچنان به كار تئاتر مشغول بود «سبزه دوست بچه‌ها» تئاتري بود كه او در اين دوران به همراه مرحوم رضا ژيان براي بچه‌ها اجرا مي‌كرد.

• در سال 69 در كلاس مديريت سينما شركت كرد و پذيرفته شد و مديريت سينما عصر جديد را به عهده گرفت.

• مديريت سينما آزادي او را دوباره به دوستان قديمي‌اش رساند كه اين ديدار مجدد موجب روي آوردن دوباره لولايي به بازيگري شد.

• «فراموشخانه» مجموعه‌اي بود كه با آن كار و بارش رونق يافت به همين خاطر از مديريت سينما استعفا داد و به بازيگري روي آورد.

• بهترين فيلمي كه در هنگام مديريتش در سينما اكران شد «مادر» بود كه هميشه از آن به خوبي ياد مي‌كند.

• سال 1372 از مديريت سينما آزادي استعفا داد و دقيقا يك سال و نيم بعد، سينما آزادي دچار آتش‌سوزي شد.

• عشق و علاقه او به بازيگري حتي در زمان مديريت سينما لحظه‌اي او را رها نمي‌كرد به طوري كه هرگاه فرصتي به دست مي‌آورد زود جيم مي‌زد و خود را به سر صحنه مي‌رساند.

• با ساعت خوش قدم به عرصه طنز گذاشت. داريوش كاردان اولين كسي بود كه قابليت‌هاي او را در اين وادي كشف كرد.

• در ساعت خوش بيشتر از همه عوامل با مهران مديري و رضا عطاران رابطه بهتري داشت.


• مديريت سينما مانع ازحضور مدام او در سريال ساعت خوش مي‌شد. به همين دليل بازيگري را به مديريت سينما ترجيح داد.

• با خشايار مستوفي حسابي گل و خود را به جامعه طنز معرفي كرد.

• در بازيگري تنها مشوق خود را مادرش معرفي مي‌كند و هميشه به خاطر صداقت و روراستي‌اش زبانزد خاص و عام است.

• نقاشي تنها هنري است كه به بازيگري نزديك مي‌داند او عاشق كارهاي آنتوان چخوف است.

• صبر و تحمل زيادي دارد و بسيار كم‌حرف است اما خودش را هيچ وقت دست كم نمي‌گيرد.

• خودش معتقد است حميد لولايي آدم بي‌آزاري است. اخلاق او در منزل بسيار عالي است.

• بسيار دل رحم و مهربان است و بسيار علاقه دارد به ديگران ابراز محبت كند.

• عاشق سواركاري است و فوتبال را خيلي دوست دارد.

• عاشق بازي چارلي چاپلين است. در بچگي براي ديگران اداي چارلي چاپلين را در مي‌آورد.

• به بازي پرويز پرستويي علاقه فراواني دارد و از عطاران به عنوان آدم خوش فكر و بسيار فروتن ياد مي‌كند.

• از تلخ‌ترين خاطره‌هاي زندگي‌اش فوت مادر خانمش بود كه روي او تاثير زيادي داشت.

• تعصب خاصي روي دو تيم پرسپوليس و استقلال ندارد اما به بازي مهدي مهدوي‌كيا در تيم ملي علاقه‌مند است.

منبع: honarweb

بیوگرافی کامل مرجانه گلچین

مرجانه گلچین بازیگر ایرانی و متولد سال ۱۳۴۷ در رشت می باشد .بد نیست بدانید او برادر زاده نادر گلچین خواننده موسیقی می باشد و نادیا گلچین دختر عموی او بود .از فیلم های این بازیگر می توان غزاله , شاباش , واقعیت پوشالی , آرماندو , نفس گرم و سه دونگ سه دونگ را نام برد . برای آشنایی بیشتر با این بازیگر با ما همراه باشید.



آشنایی با مرجانه گلچین بازیگر

مرجانه گلچین (زادهٔ ۲ اسفند ۱۳۴۷ در تهران)، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است. وی خواهر منیژه گلچین (بازیگر) و دخترعموی نادیا دلدار گلچین (بازیگر) است.


گلچین در نوجوانی به هنرستان موسیقی رفت و در رشته تخصصی نوازندگی تئاتر فارغ‌التحصیل شد. او با تشویق خواهرش منیژه که در آن زمان بازیگر بود به بازیگری در تئاتر پرداخت.


با بازی در مجموعه تلویزیونی «آئینه» پا به تلویزیون گذاشت و پس از آن در چند سریال تلویزیونی دیگر و در سینما به ایفای نقش پرداخت.


مرجانه گلچین بعد از چندی به عضویت گروه تئاتر ملی به سرپرستی آقای هاتفی درآمد و به اتفاق گروه به خارج از کشور اعزام شد.

مرجانه گلچین سپس پیشنهاد بازی در مجموعه ی تلویزیونی «آئینه» را پذیرفت و بعد از پایان این مجموعه در چند سریال پی در پی حاضر شد و در سینما نیز به عنوان بازیگر فعال حضور پیدا کرد.


مرجانه گلچین در نیمه دوم دهه شصت بازیگر معروف و مشهور سریالهای تلویزیون بود و اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد توانست چهره قابل قبولی در میان عامه تماشاگران از خود به نمایش بگذارد. مرجانه گلچین از سال ۱۳۶۸ و بعد از بازی در مجموعه تلویزیونی «ازدواج پر ماجرا»، تا سال ۱۳۸۵ از تلویزیون دور بود.


بالاخره بعد از ۱۳ سال با مجموعه تلویزیونی «زیرزمین» به تلویزیون بازگشت. او در دهه ۷۰ بیشتر به سینما پرداخت اما در عرصه سینما هم چندان پر رنگ ظاهر نشد. بالاخره بعد از مدت‌ها رضا عطاران با سریال «بزنگاه» این بازیگر را به دوران اوج خود بازگرداند.


شاید بازی او در فیلم های «شب بیست و نهم» و «چشم هایم برای تو» در ذهن مخاطب عام مانده باشد. او در سالهای ۷۴ و ۷۵ و بخصوص با بازی در فیلم «کریم آتشی» ضعیف ترین و یا شاید بدترین نمره را در کارنامه خود ثبت کرد.


فیلم های مرجانه گلچین

سینما

غزاله (محسن شاه محمدی) (۱۳۹۵)

شاباش (۱۳۹۵)

واقعیت پوشالی (۱۳۹۲)

خنده در باران (داریوش فرهنگ) (۱۳۸۹)

شیرین (۱۳۸۷)

متهم (۱۳۷۵)

دام (۱۳۷۴)

سلام به انتظار (۱۳۷۴)

و…

مجموعه تلویزیونی

آرماندو

شب عید

نفس گرم

دزد و پلیس

نقطه سر خط

سه دونگ، سه دونگ

و…

بیشتر بدانید مرجانه گلچین: هنوز همان مرجانه ام

همان مرجانه ام

این که می گویید بعد از گذشت سال ها چه تغییری کردم، باید بگویم تغییر خاصی به لحاظ رفتاری نکردم. عمده ترین تغییری هم که در من ایجاد شده بر اثر گذر زمان بوده است، مثل هر فرد دیگری گذر زمان باعث شده که در قیاس با گذشته شیطنت هایم کمتر می شود و با خونسردی بیشتری رفتار کنم.


طعم دو جنس شهرت! را چشیدم

طی سال های اخیر من طعم دو جنس متفاوت شهرت را چشیده ام، در دهه شصت به خاطر بازی در فیلم های درام بیشتر من را به عنوان یک ستاره جوان می شناختند اما خب بعد از مدتی وقفه و حضور دوباره در عرصه بازیگری با سریال «بزنگاه»، مسیر حرفه ای من تغییر پیدا کرد و من نقش زن هایی را بازی کردم


که تا به آن روز، نظیرش کمتر در تلویزیون دیده می شد. این نقش هم به مانند نقش های گذشته حسابی به دل مخاطبان نشست و باعث شد که من شهرت را از جنس جدیدی تجربه کنم، این بار هم مثل دهه شصت مخاطبان بازی های من را دوست داشتند و به کارهایم توجه نشان می دادند.


از مردم انرژی مثبت می گیرم

در هر دوره ای که شهرت را تجربه کردم، ارتباط با مردم برای من جذاب بود. آنها من را دیگر جزوی از اعضای خانواده شان می دانند و با عشق و علاقه خاصی با من رفتار می کنند. همین موضوع باعث می شود که به آنها احساس نزدیکی بیشتری کنم و یک جورایی خودم را بدهکار محبت هایشان بدانم. هر وقت که لطف و محبت آنها را می بینم واقعا انرژی می گیرم.

دلیل بچه دار نشدن مرجانه گلچین

مادر نشدم!!

«من مادر نشدم.» این جمله شاید خیلی کوتاه باشد اما تصمیم گیری برای آن کار راحتی نبود اما تصمیمی بود که گرفتم. دلیلش هم این بود که من عاشق کارم بودم و این وقف بودن در کار با مسئولیت مادری ام در تضاد بود. به خودم می گفتم بچه رسیدگی و پرستاری می خواهد و نمی توان او را به بهانه کار به حال خود رها کرد.


مگر می شود یک شمالی دستپختش بد باشد

شمالی ها دستخپت شان خوب است، این را هر کسی که یک بار مهمان سفره یک شمالی باشد، تایید می کند؛ درست به خاطر همین قانون هم باید بگویم من دستپختم خوب است. البته بخشی از این موضوع به این خاطر است که من با عشق و علاقه خاصی غذا درست می کنم


و معمولا برای این کار وقت می گذارم، شاید به خاطر همین هر کسی دستپخت من را می خورد از آن تعریف می کند هر چند که برخی ها می گویند این دستخپت خوب در ما، ریشه وراثتی دارد چون مادر و خواهرهای من هم دستپخت خوبی دارند. همچنین من عاشق پخت غذاهای ایرانی هستم و در خانه ام هم همیشه غذاهای ایرانی درست می کنم.


عاشق سبزیجاتم

من به طبخ غذا در خانه اهمیت زیادی می دهم، حس می کنم غذا درست کردن در خانه ضمن ارزش سلامتی، باعث می شود که شما از بیماری دور شوید و از همه مهمتر باعث می شود که اعضای خانواده هم دور هم جمع شوند، شاید به خاطر همین موضوع هست که همیشه سعی می کنم در خانه غذا درست کنم و کمتر به رستوران بروم.


مادرم از اهالی رشت و پدرم از اهالی زنجان است

در آخرین جشن حافظ که به همت «علی معلم» برگزار شد، مرجانه گلچین تندیس «بهترین بازیگر زن کمدی تلویزیونی» را به خاطر بازی در مجموعه شاهگوش، دریافت کرد. مرجانه خانم قبل و بعد از مراسم توسط سینما دوستان محاصره و گرفتار شد و چپ و راست امضا داد و عکس گرفت، ایرانی ها با بازی های او خاطرات زیادی دارند… «مرجانه خانم موفق باشی»


بازیگری جلوی موسیقی را گرفت

رشته تحصیلی من موسیقی است و به همین خاطر بعد از بازیگری به موسیقی علاقمندم، هر چند که وقف شدن من در بازیگری باز هم مانع از آن شد که به موسیقی به شکل حرفه ای بپردازم. همانطور که می دانید، من در دانشگاه موسیقی تئاتر خواندم و فارغ التحصیل شدم.


چرا از ایران رفت؟

مرجانه خانم می گوید: «سال ۷۴ بود که آخرین فیلم سینمایی ام را کار کردم و تصمیم گرفتم برای ادامه تحصیل از ایران بروم و در انگلیس ساکن شوم چرا که دوتا از برادرهایم و خواهرم همانجا زندگی می کنند.

مدتی آنجا بودم اما دلتنگ شدم. نظرم برگشت و دوباره برگشتم و فعالیتم را شروع کردم منتهی در تمامی این مدت که کار تصویر نمی کردم، در تئاتر و رادیو فعالیت داشتم البته هر وقت که به ایران می آمدم.»


۲ عزیز زندگی من

مرجانه خانم می گوید: «این روزها زندگی من به دو عزیزم اختصاص دارد. یکی مادرم که دوست داشتنی ترین و مهمترین آدم زندگی ام است و من با افتخار و عشق، بیشتر ساعات روزم را به مراقبت از ایشان می پردازم.

عزیز دیگر من حرفه ام است. عاشق کارم هستم و از کودکی می دانستم تنها شغلی که دوست دارم و خواهم داشت، بازیگری است. بسیاری از همکارانم بعد از مدتی که به این حرفه پرداختند، وارد کارهای دیگری شدند یا در کنار آن، به کارهای دیگری مثل کارگردانی و طراحی صحنه و … هم پرداختند

اما من همیشه فقط بازیگر بودم و خواهم بود. بازیگری کار بسیار سختی است. ساعات کار ما طولانی و فشرده و در مکان های مختلف است. بیشتر وقت ها شب کار هستیم اما همین که بعد از پخش سریالی، مردم وقتی من را در کوچه و خیابان می بینند و از کار تعریف می کنند و خسته نباشید می گویند،

برایم یک دنیا ارزش دارد و همه خستگی ها و سختی ها را از یادم می برد.


منبع: chehreha95

بیوگرافی سارا خوئینی ها

نام:ساراسارا خوئینی ها

سارا خوئینی ها

نام خانوادگی:خوئینی ها(وثوقی)

تاریخ تولد:1353/3/3

محل تولد:تهران

تحصیلات:فارغ التحصیل کارشناسی گرافیک

---------------------------------------------------


سارا خوئینی ها که با نام مستعار سارا وثوقی نیز بازی کرده است، فارغ التحصیل کارشناسی گرافیک از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. زندگی مشترک وی با چنگیز وثوقی کمتر از دو سال به طول انجامید و منجر به جدایی شد.

سارا خوئینی ها همسر سابق چنگیز وثوقی (برادر بهروز وثوقی) است و نام هنری سارا وثوقی که در دو سال اول فعالیت هنری استفاده می کرد، برگرفته از نام فامیل همسرش بود. وی بازیگری را برای اولین بار در سال 1369 با بازی در فیلم ویدئویی صبحگاه خونین ساخته فرامرز باصری تجربه کرد که با همسرش همبازی بود.



سارا خویینی ها



او در سال 1370 با فیلم سینمایی گل ها و گلوله ها ساخته ناصر مهدی پور به سینما آمد. سپس در فیلم تلویزیونی طالع عشق به نقش حلیمه دایه پیامبر اسلام ظاهر شد. در این سه فیلم که با چنگیز وثوقی همبازی بود از نام سارا وثوقی استفاده کرد.

سارا خویینی ها



پس از چند سال دوری از سینما، او دور جدید بازیگری خود را با فیلم دوستان ساخته علی شاه حاتمی در سال 1378 و با نام واقعی خود یعنی سارا خوئینی ها آغاز کرد. او در این فیلم با مهناز افشار و یوسف مرادیان همبازی بود. سپس در فیلم بالای شهر پایین شهر در نقش اصلی، همبازی محمدرضا گلزار شد.

سارا خوئینی ها و یوسف مرادیان در فیلم دوستان



و در سال 1383 در نقش اصلی فیلم سینمایی نقاب در کنار محمدرضا شریفی نیا، امین حیایی و پارسا پیروزفر درخشید و در همان سال در فیلم اسپاگتی در هشت دقیقه با بازی و کارگردانی رامبد جوان نقش اصلی را ایفا کرد.



سارا خویینی ها و امین حیایی و پارسا پیروزفر در فیلم نقاب

سارا خوئینی ها، با بازی درخشان مقابل امین تارخ در سریال معصومیت از دست رفته شبکه اول ایران در نقش تاثیرگذار حمیرا (زن دلفریب و عشوه گر عرب) برای اهالی تلویزیون شناخته شد. او برای بازی در این سریال، در جشنواره برنامه های تلویزیون سال 83 و 84 به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن مورد تقدیر قرار گرفت.

سارا خویینی ها در سریال معصومیت از دست رفته



بعد از بازی در کارهای سینمایی، دعوت مهدی فخیم زاده را برای بازی در فیلم هایش پذیرفت و در سریال تلویزیونی بی صدا فریاد کن به عنوان نقش اول جلوی دوربین رفت. او در فیلم سینمایی یکی از ما دو نفر با بازی بهرام رادان و کارگردانی تهمینه میلانی، بازیگر و دستیار کارگردان بود.

سارا خویینی ها در سریال بی صدا فریاد کن

در سال 1390 در تئاتر عشق اتفاقی نیست که بیفتد به روی صحنهٔ تالار وحدت رفت.این نمایش مورد استقبال هنرمندان بنام سینما و تئاتر واقع شد که موفقیت این نمایش و استقبال بیش از انتظار مردم باعث دو اجرایی شدن نوبت نمایش آن شد.

فیلم شناسی

سینما

شاباش (فیلم) (1391)[16]

دل بی قرار (1391)

در امتداد شهر (1389)

یکی از ما دو نفر (1389)

بیداری رویاها (1388)

لج و لج بازی (1388)

دوستی از جنس آتش (1388)

پسر تهرانی (1387)

سوپر استار (فیلم) (1387)

دعوت (1387)

گیس بریده (1385)

اسپاگتی در هشت دقیقه (1384)

نقاب (1383)

بالای شهر پایین شهر(1380)

دوستان (1378)

طالع عشق (1371)

گل ها و گلوله ها (1370)



مجموعه تلویزیونی

اولین انتخاب (1392)

شب شیشه ای (1392)

کلاه پهلوی (1386 - 1391)

خاطرات مرد ناتمام (1390-1391)

بچه ها نگاه می کنند (نوروز 1390)

یک روز قبل (1389)

بی صدا فریاد کن (1386)

روزهای اعتراض (1384)

راه شب (1383)

معصومیت از دست رفته (1381)

سفر سبز (1380)

مادر (1378)



فیلم تلویزیونی

فصل زندگی (1391)

اوباش (1390)

فراموشی (1389)

تلواسه (1388)

صبحگاه خونین (1369)



تئاتر

عشق اتفاقی نیست که بیفتد (1390)


منبع: farhang95

بیوگرافی حدیث میر امینی

حدیث میر امینی فارغ التحصیل رشته ی نمایش است و اکنون در همین رشته به فعالیت های تلویزیونی و هنری می پردازد.

حدیث میرامینی (زادهٔ 19 بهمن 1367 در تهران ) بازیگر سینما ، تلویزیون و تئاتر ایران است. وی دارای مدرک کارشناسی نمایش است و به عنوان بازیگر به فعالیت های تلویزیونی و هنری می پردازد.

حدیث میر امینی فرزند چهارم خانواده است و سه برادر بزرگتر از خود هم دارد . رنگ قرمز رنگ مورد علاقه ی حدیث میر امینی است و به غذاهای ایتالیایی هم علاقه فراوان دارد.


بازیگر مورد علاقه ی خارجی او رابرت دنیرو است. تفریح مورد علاقه ی حدیث میر امینی فیلم دیدن و ورزش کردن است . و این بازیگر شنا را بیشتر از هر ورزش دیگری دوست دارد او عاشق سینما است و دوست دارد در این عرصه بسیار موفق تر از تلویزیون باشد.




حدیث میر امینی به سهیلی زاده و مهران مهام علاقه ی زیادی دارد و معتقد است آنها به او کمک زیادی کرده اند.


حدیث میر امینی در پاسخ به این پرسش که چه قدر از ابتدای مسیر بازیگری خود دغدغه کلیشه نشدن را دارد،افزود: بسیار تلاش می کنم در نقش خاصی کلیشه نشوم، خوشبختانه در سال های اخیر موقعیت هایی برایم به وجود آمده است که بتوانم نقش های کاملا متفاوتی بازی کنم.

فیلم های تلویزیونی:

فیلم های تلویزیونی که حدیث میر امینی در آن ایفای نقش کرده عبارتند از: قصیده شب بارانی ( علی سبزواری )،گزارش یک اعدام ( ابراهیم شیبانی )،رها ( بشیر آزادپور )،مرد ( سیروس الوند )،اتوبوس ( نیما اقلیما )،دژ شوق ( سید مجید پرهیز )،چشم خدا ( احسان صادقی )،قصه داوود و قمری ( آیدا پناهنده )،پاپوش ( منوچهر هادی )،آوازهای مادرانه ( اصغر هاشمی )


مجموعه های تلویزیونی :

سریال هویت،سریال گیلعاد ( حسین سهیلی زاده )،سریال گل های گرمسیری ( عسگرپور )،سریال شب می گذارد ( راما قویدل )،سریال دلنوازان ( حسین سهیلی زاده )،سریال سراب ( حسین سهیلی زاده )،سریال ساختمان پزشکان ( سروش صحت ) - حضور افتخاری در دو قسمت پایانی،سریال شاید برای شما هم اتفاق بیفتد - حضور در دو اپیزود،سریال زن بابا ( سعید اقاخانی )


فیلم های سینمایی:

فیلم های سینمایی که حدیث میر امینی در آن به ایفای نقش پرداخته عبارتند از: شب حورا ( شهاب ملتخواه )

ورود آقایان ممنوع ( رامبد جوان )


منبع: sekans20

تهران مجموعه ای کامل از آداب و رسوم اقوام ایرانی

سلامت نیوز :شهر تهران برای شهروندانش با شلوغی ،رفت و آمد ،گرانی و دود شناخته می شود. اما این شهر 12 میلیونی جاذبه هایی هم دارد که این همه آدم به آن عشق می ورزند و هیچ جوره حاضر به ترک آن نیستند.اگرچه شهر تهران مانند بسیاری از شهر های دیگر کشورمان قدمت چند هزار ساله ندارد اما به لطف پایتختی دارای امکانات تفریحی و گردشگری فراوان است.

به گزارش سلامت نیوز تهران ایران کوچکی است که نمونه ای کامل از فرهنگ ها آداب و سنن اقوام مختلف کشور است که در این شهر ساکن شده اند.

افجه روستایی زیبا در تهران!

اگر آمدید تهران و حوصله تا ن سر رفت می توانید سری به روستاهای اطراف بزنید؛ روستایی مانند «افجه» که در بهار زیبایی هایش صد چندان می شود.

روستای افجه در پنج کیلومتری لواسان، مردمانی دارد باغدار، با گویش مازندرانی تکلم می کنند. بسیار خونگرمند و میهمان نواز. افجه علاوه بر آنکه زیبایی های خودش را دارد دشت هویجی داردکه دیدنش در بهار بسیار دلچسب است.

افجه جای بسیار باصفا و خوبی است، باغات زیاد و آبشارهای بسیار دارد، در واقع پایتخت لواسان کوچک است، به قدر لزوم دکاکین هم دارد. جوراب بافی در آنجا کسب معتبری است ... از جمله عمارات خوب افجه قصر رفیع و بنای منبع مرحوم میرزا آقاخان صدر اعظم نوری است اگرچه محتاج مرمت است.

در روستای افجه و اطرافش شکوفه های درختان گردو و گیلاس خودنمایی می کنند. روستا حمامی تاریخی دارد که دارای دو بخش مجزای زنانه و مردانه بوده و بنای آن دارای تاق، گنبدهای عرقچین و قوس های جناغی است. قدمت حمام به دوره صفوی یا اوایل حکومت قاجار نسبت داده می شود. با وجود قدمتش هنوز فعال و مورد استفاده مردم روستاست.

سری هم به محله چراغان بزنید. ضمن تماشای بافت تاریخی و دیدنی روستا، سقاخانه حضرت ابوالفضل را از نزدیک ببینید. این سقاخانه ودرخت چناری 400 ساله از شهرت زیادی برخوردار هستند.

حمام نواب

حمام نواب

این بنا توسط زنانی به نام‌های سارا سلطان خاتون و سارا حاجر خاتون که دختران فردی به نام نواب بوده‌اند، ساخته شده است. حمام نواب برای جلوگیری از اتلاف گرما و امکان استفاده از آب قنوات و چشمه‌ها برای استحمام، پایین‌تر از سطح زمین ساخته شده است. مصالح به کار رفته در ساخت این بنا شامل آجر، آهک، ساروج، سنگ و کاشی است.در این بنا پس از مرمت، از سیمان نیز برای حفظ آن استفاده شده است. حمام نواب در سال ۱۳۹۰ تغییر کاربری داده و به مرکز صنایع دستی شهر تهران تبدیل گردید.

موزه ایران باستان

موزه باستان ایران

موزه ایران باستان نه تنها بزرگترین موزه ی باستان شناسی و تاریخ ایران است، بلکه از نظر حجم، کیفیت و تنوع آثار یکی از چند موزه ی بزرگ جهان و به عنوان موزه ی مادر محسوب می شود.

درکه تهران

درکه تهران

درکه یکی از از قدیمی ترین و زیباترین محلات ییلاقی شمیرانات است . محله و مسیر کوهستانی درکه در شمال غرب تهران قرار دارد و آغاز یکی از مسیرهای محبوب کوه پیمایی در تهران است. نام درکه از درگ که نوعی کفش برفی برای راهپیمایی بر روی برف بوده، استنتاج شده است.

موزه هنرهای معاصر تهران

موزه هنرهای معاصرایران

موزه هنرهای معاصر تهران یکی از موزه های شهر تهران است. موزه هنر های معاصر تهران در سال ۱۳۵۶ خورشیدی (۱۹۷۷ میلادی) به کوشش و ابتکار فرح پهلوی در ضلع شمالی بلوار کشاورز و گوشه غربی پارک لاله ساخته شد.

باغ فردوس

باغ فردوس

باغ فردوس محله ای از شمیران که در نزدیکی خیابان ولیعصر و میدان تجریش واقع شده است. اکنون موزه سینمای ایران در باغ فردوس واقع است.عمارت باغ فردوس در دو طبقه به سبک قاجاریه و معروف به گوش فیل بنا گذاشته شد.

میدان آزادی تهران

میدان آزادی

میدان آزادی در قسمت غربی تهران قرار گرفته است و مسافرانی که از جاده ی مخصوص کرج به تهران وارد می شوند، به عنوان اولین نماد شهری این میدان و بنای مخصوص آن را مورد توجه قرار می دهند. این میدان قبل از انقلاب ۱۳۵۷ ایران میدان شهیاد نام داشت.

دربند تهران

دربند تهران

دربند یکی از محله های تهران است . دربند از دهکده های قدیمی شمیران و در شمال باغ سعدآباد است . محله دربند از مناطق خنک و گردشگری تهران است .

دارالفنون تهران

دارالفنون تهران

دارالفنون نام مدرسه ای است که به ابتکار امیرکبیر در زمان ناصرالدین شاه برای آموزش علوم و فنون جدید در تهران تاسیس شد. دارالفنون را می توان نخستین دانشگاه در تاریخ مدرن ایران دانست.

برج میلاد

برج میلاد

برج میلاد برج میلاد آسمان خراشی چند منظوره است که در شمال غربی تهران ، پایتخت ایران قرار دارد . این برج بلندترین برج ایران ، ششمین برج مخابراتی و هشتمین برج بلند جهان است .

شمس العماره

شمس العماره

شمس العماره اولین بنای پنج طبقه تهران که در سال 1282ق به دستور ناصرالدین شاه در شرق ارگ تهران ساخته شد. این بنا از شاخص ترین بناهای کاخ گلستان و برجسته ترین ساختمان ضلع شرقی مجموعه کاخ گلستان است.

کاخ گلستان

کاخ گلستان

مجموعه کاخ گلستان، یادگاری به جای مانده از ارگ تاریخی تهران محل اقامت شاهان سلسله قاجار و از زیباترین و کهنترین بناهای پایتخت دویست ساله ایران می باشد. این بنا روزگاری همانند نگینی در میان این ارگ می درخشید .

موزه عبرت

موزه عبرت

موزه عبرت ايران پس از بازسازی و آسيب‌شناسی در تاریخ ۸ بهمن ماه ۱۳۸۲هجری شمسی توسط ریاست جمهور وقت رسما افتتاح گردید . این موزه در منطقه تاریخی باغ ملی یا میدان مشق سابق قرار گرفته است . این میدان از میادین تاریخی شهر تهران ، با تاریخچه‌ای مملو از مسایل سیاسی ، اجتماعی ، نظامی ، فرهنگی و هنری به حساب میاید . قدمت این منطقه به زمان فتحعلی شاه قاجار برمی‌گردد .
موزه عبرت ایران ، با استفاده از کلیه اسناد و مدارک مکتوب و شفاهی موجود و با بهره‌مندی از وجود مجرب‌ ترین هنرمندان متعهد ایرانی و با حفظ و بازسازی فضای آن زمان سعی در به تصویر کشیدن حرکات و جنایات رژیم پهلوی و معرفی آن به نسل جوان و فراهم آوردن زمینه‌ های پژوهشی برای محقیقین و اندیشمندان داخلی و خارجی نموده است .

حرم حضرت امام خمینی (ره)

ارامگاه خمینی کبیر که در ایران به "حرم مطهر" شهره است، در جنوبی ترین نقطه تهران و در کنار گلزار شهدای بهشت زهرا (س) بنا شده است و در نوع خود، در حقیقت مجموعه ای بزرگ و کم نظیر به شمار می رود.

در زمان ارتحال تا اربعین امام خمینی (س)، حرم اولیه با مرکزیت ضریح مطهر شکل گرفت و پوشش آن با استفاده از امکانات موجود در کشور و سازه های فضایی در مدت کمی مسقف شد. گنبد اصلی نیز با استفاده از 8 ستون و ارتفاع 8 متر ظهور پیدا کرد. همچنین 4 گلدسته در شمال، جنوب، شرق و غرب ساخته شد. و چهار ورودی عظیم ضریح مطهر را که در مرکزیت مربع وسط قرار دارد، در بر گرفته است.

سبک معماری اسلامی با استفاده از مصالح و هندسه خاص و مدرن از آن نمادی ساخته که هر زائری را مجذوب خود می کند.نمای داخلی حرم که صرفاً بر چهار ستون استوار است، جلوه و عظمت خاصی را به بیننده القا می کند. این طرح تنها دو سال پس از ارتحال حضرت امام(س) نظر مسئولان را به خود جلب کرد و از سال 1370 بخش های اولیه طرح اصلی به اجرا درآمد. این دو صحن را که به صحن های شهدا و آقا مصطفی مشهور هستند، دو حیاط بزرگ تکمیل می کنند. کاربری این صحن پاسخگویی به تمام نیازهایی است که حرم در بخش های مختلف می تواند داشته باشد. برای نمونه می توان از بخش فرهنگی نام برد که موزه حضرت امام (س)، انقلاب و شهدا در این بخش تعریف شده است.

همچنین بخش تجاری ـ با توجه به دور بودن مجموعه از شهر ـ شکل گرفت تا پاسخگوی زائرین باشد و در بخش اقامتی و هتلینگ نیز در دو قسمت شمال غرب و شمال شرق مراکزی ایجاد شد تا زائرین بصورت انفرادی، خانوادگی و دسته جات بتوانند در آن مستقر شوند. وجود بیمارستان مجهز و فوق تخصصی در قسمت جنوب غرب که در حال اتمام است نیز قابل توجه است.

باید اشاره کرد که شکل معماری طرح از ابتدا ایده یادگار امام مرحوم حاج سید احمد خمینی (ره)بود. ایشان بر این باور بودند که اگر بشود معماری و شکل کلی حرم، نماد انقلاب عاشورایی حضرت سید الشهدا و یارانشان باشد و نماد خیمه و معماری شیعی خیلی بهتر است و این سبک و سیاق را طراحان بعنوان دستور العمل سرلوحه قرار دادند. گنبد اصلی در حرم مطهر بالای ضریح قرار گرفته و 4 گنبد فیروزه ای که در ورودی صحنین قرار دارد که عملاً صحن اصلی را در برگرفته اند؛ برای همین مجموعاً 5 گنبد می بینیم که از 5 تن آل عبا نشان دارد.

امامزاده صالح (تجریش)

امامزاده صالح نام زیارتگاهی در محله تجریش تهران است. آن گونه که از کتیبه بالای سردر صحن بر می‌آید، از پسران امام موسی کاظم و برادران امام هشتم شیعیان علی پسر موسی (رضا) (ع) است.این آرامگاه را منسوب به صالح پسر امام موسی کاظم می‌دانند.

آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی

حرم حضرت عبدالعظیم

آرامگاه عبدالعظیم حسنی در مجموعه آرامگاه‌های نوادگان حسن بن علی است که در شهر ری (در جنوب تهران) قرار دارد. این آرامگاه با آرامگاه حمزه و طاهر یکی از مشهورترین زیارتگاه‌های شیعیان ایران بوده و مربوط به دوره ایلخانی - دوره صفوی - دوره قاجار است.


منبع:سلامت نیوز

چرا ساره بیات به دادسرا احضار شد ؟

ساره بیات در تاریخ ۱۴ مهر ۱۳۵۱ در تهران متولد شد. وی از سال ۱۳۸۰ وارد تئاتر شد و در جشنواره پلیس در اولین کارش، جایزه بهترین بازیگری را به همراه دیپلم افتخار کسب کرد. او فارغ‌التحصیل رشتهٔ بازیگری از مؤسسه کارنامه است.

به گزارش رکنا، ساره بیات بازیگر سینما و تئاتر خوب کشورمان است که جدیداً در سریال عاشقانه برای نمایش خانگی نیز بازی کرده بود. خواهر این بازیگر معروف همسر رضا قوچان نژاد فوتبالیست مشهور است. این بازیگر با حضور در سریال بی گناهان مشهور شد و محبوبیت یافت. ساره بیات بازیگر سینما و تئاتر کشور برای ادای توضیحاتی به دادگاه فرهنگ و رسانه احضار شده است. علت دقیق احضار این بازیگر سینما به دادسرای رسانه مشخص نیست.

بیوگرافی ساره بیات

ساره بیات در تاریخ ۱۴ مهر ۱۳۵۱ در تهران متولد شد. وی از سال ۱۳۸۰ وارد تئاتر شد و در جشنواره پلیس در اولین کارش، جایزه بهترین بازیگری را به همراه دیپلم افتخار کسب کرد. او فارغ‌التحصیل رشتهٔ بازیگری از مؤسسه کارنامه است.
ساره بیات بازیگر بااستعداد و درخشانی است، همه ما بازی او را در فیلم “جدایی نادر از سیمین” از اصغر فرهادی به یاد داریم. ساره بازیگر حساسی است که می‌تواند احساسات مختلفی را بدون اینکه حرفی زده باشد، منتقل کند.
زندگینامه ساره بیات - عکس های ساره بیات

ورود به دنیای هنر

نخستین کار ساره حضور در مجموعهٔ تلویزیونی یک مشت پر عقاب بود و بعد از اتمام آن با فیلم سینمایی مقلد شیطان وارد سینما شد. بیات در سال ۱۳۸۹ برای بازی در فیلم جدایی نادر از سیمین انتخاب شد و بازی درخشانی را ارائه داد و در ادامه نیز، خود جایزهٔ بهترین بازیگر نقش مکمل زن انجمن منتقدان فیلم لندن و به همراه لیلا حاتمی، سارینا فرهادی و کیمیایی حسینی خرس نقره‌ای بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم برلین را دریافت کرد. خواهر وی سروین بیات با رضا قوچان‌نژاد بازیکن تیم ملی فوتبال ایران ازدواج کرده‌است.

منبع: زلال نیوز

زندگینامه ملیکا شریفی نیا

زندگینامه ملیکا شریفی نیا

ملیکا شریفی‌نیا (زادهٔ ۲۱ آبان ۱۳۶۵ در تهران) بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی است.

ملیکا شریفی‌نیا علاوه بر بازیگری، دانش‌آموختهٔ رشتهٔ گرافیک بوده و در زمینه‌های گرافیک،

عکاسی، تصویرسازی کتاب و ساخت آثار حجمی به‌طور جدی فعالیت می‌کند.

چکیده ای از بیوگرافی ملیکا شریفی‌نیا:
تولد: ۲۱ آبان ۱۳۶۵ تهران
والدین: آزیتا حاجیان و محمدرضا شریفی‌نیا
ملیت: ایرانی
پیشه: بازیگر

زندگینامه ملیکا شریفی نیا


بیوگرافی ملیکا شریفی‌نیا:
ملیکا شریفی نیا متولد ۲۱ آبان ۱۳۶۵ در تهران، بازیگر است.
ملیکا شریفی نیا فارغ التحصیل رشته گرافیک می باشد بجز بازیگری، عکاس، تصویر ساز و گرافیسک است.

خانواده ملیکا شریفی نیا:
محمدرضا شریفی نیا نابغه بازیگری و مافیای هنری در سینماست پدر ملیکا متولد ۲۵ خرداد ماه ۱۳۳۴،
در خاتون آباد از روستاهای نزدیک خوراسگان در اصفهان بازیگر سینما و تلویزیون است.
آزیتا حاجیان مادر ملیکا متولد ۲۱ دی ۱۳۳۶، تهران بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی است.
حاجیان لیسانس بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیکِ دانشگاه هنر است.
محمدرضا شریفی‌نیا و همسر سابقش آزیتا حاجیان طلاق گرفته و از هم جدا شده اند و آزیتا حاجیان با محمد کریمی هراتی ازدواج کرد.

مهراوه شریفی نیا خواهر ملیکا متولد ۲۹ فروردین ۱۳۶۱ تهران در بازیگر ایرانی سینما و تلویزیون است.
ملیکا شریفی نیا بازی در سینما را از سال ۱۳۷۰ با فیلمی به نام «اوینار» به کارگردانی «شهرام اسدی» شروع کرد.
او در فیلم ها و سریال های مختلفی نقش آفرینی کرد اما با ایفای نقش “دریا” در سریال “شمس العماره”
به کارگردانی سامان مقدم به موفقیت رسید. او برای اولین بار در مجموعه آشپزباشی با خواهر بزرگش مهراوه شریفی نیا هم بازی شد.

ملیکا شریفی نیا در سی و دومین دوره از جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم اشباح به کارگردانی فریدون جیرانی دیپلم افتخار گرفت.

ازدواج ملیکا شریفی نیا:
ملیکا شریفی نیا در ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ وقتی ۱۹ ساله بود با امیر رضا طلاچیان که در صنعت فعالیت دارد ازدواج کرد.

زندگینامه ملیکا شریفی نیا

کم کردن وزن ملیکا شریفی نیا از زبان خودش:
از خیلی وقت پیش به فکر کم کردن وزن بودم اما نمی‌شد. شنیده بودم بعد از ۳۰سالگی کم کردن وزن کار دشواری است.
به همین دلیل تصمیم گرفتم هر طور شده، وزنم را پایین بیاورم و هنگام خاموش کردن شمع ۲۹ سالگی به خودم قول دادم که هر طور شده،
وزنم را کم کنم و خدا را شکر توانستم در عرض ۷ماه ۲۰کیلوگرم کم کنم.
و حالا خیلی خوشحالم چون توانستم خودم را به خودم ثابت کنم.

فیلم‌شناسی:
فیلم های سینمایی:
۱۳۹۵- خرگیوش
۱۳۹۴ – عشق نیکان
۱۳۹۳ – پانسیون دختران – (مریم ابراهیم‌وند)
۱۳۹۲ – اشباح – (داریوش مهرجویی)
۱۳۹۲ – خواب‌زده‌ها – (فریدون جیرانی)
۱۳۸۶ – دایره زنگی – (پریسا بخت‌آور)
۱۳۸۲ – مهمان مامان – (داریوش مهرجویی)
۱۳۷۸ – میکس – (داریوش مهرجویی)
۱۳۷۵ – ابر و آفتاب – (محمود کلاری)
۱۳۷۳ – آرایش مرگ – (افشین شرکت)
۱۳۷۳ – اشک و لبخند – (شاپور قریب)
۱۳۷۳ – پری – (داریوش مهرجویی)
۱۳۷۱ – دایان باخ – (فرهاد پوراعظم)
۱۳۷۰ – دیدار در استانبول – (افشین شرکت)
۱۳۷۰ – اوینار – (شهرام اسدی)
مجموعه تلویزیونی ملیکا شریفی نیا:
۱۳۹۶ – دلدادگان – منوچهر هادی
۱۳۹۴ – حالت خاص – افشین اربابی
۱۳۹۴ – خانهٔ اجاره‌ای – شاهد احمدلو
۱۳۹۲ – خروس – (سعید آقاخانی)
۱۳۸۹ – نون و ریحون – (فرزاد مؤتمن)
۱۳۸۸ – آشپزباشی – (محمدرضا هنرمند)
۱۳۸۸ – شمس‌العماره – (سامان مقدم)
۱۳۸۸ – داستان‌های نوروز – (مرضیه برومند)
۱۳۷۷ – افسانه پوپک طلائی
شبکه نمایش خانگی ملیکا شریفی نیا:
۱۳۹۶ – بالشها

تله فیلم ملیکا شریفی نیا:
۱۳۹۰ – چشماتو ببند – (مجتبی چراغعلی)
۱۳۹۴ – عشق خاموش – (ندا غفاری)

تصاویر ملیکا شریفی نیا:
زندگینامه ملیکا شریفی نیا
زندگینامه ملیکا شریفی نیا
زندگینامه ملیکا شریفی نیا
زندگینامه ملیکا شریفی نیا
زندگینامه ملیکا شریفی نیا
زندگینامه ملیکا شریفی نیا
زندگینامه ملیکا شریفی نیا
زندگینامه ملیکا شریفی نیا
زندگینامه ملیکا شریفی نیا
زندگینامه ملیکا شریفی نیا


منبع: دهنیوز

معرفی نامزدهای بخش تلویزیون نوزدهمین جشن حافظ

به گزارش سلام سینما نامزدهای بهترین مجموعه تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی امسال جشن سینمایی و تلویزیونی «حافظ»از میان مجموعه‌هایی انتخاب شده اند که از بعد از فروردین سال 97 تا فروردین 98 روی آنتن تلویزیون رفته یا در شبکه نمایش خانگی منتشر شده‌اند.

بهترين مجموعه:

بانوی عمارت (به تهیه‌کنندگی مجید مولایی)

پدر (به تهیه‌کنندگی حامد عنقا)

حوالی پاییز (به تهيه کنندگی سعيد پروینی)

دلدادگان (به تهیه‌کنندگی ایرج محمدی)

ممنوعه (به تهیه‌کنندگی علی اکبر نجفی)


بهترين فيلمنامه :

بانوی عمارت (احسان جوانمرد)

پدر (حامد عنقا و سیدحسین امیر جهانی)

دلدادگان (مهدی محمدنژادیان و بابک کایدان)

ممنوعه (علی اصغری و مهرداد کوروش¬نیا)


بهترين کارگردان:

همایون اسعدیان (لحظه گرگ و میش)

بهرنگ توفیقی (پدر)

عزیز الله حمیدنژاد (بانوی عمارت)

حسین نمازی (حوالی پاییز)

منوچهر هادی (دلدادگان)



بهترين بازيگر مرد کمدي:

حمیدرضا آذرنگ (نون.خ)

سعید آقاخانی (نون خ)

علیرضا استادی (آرماندو)

محمد بحرانی (گلشیفته)

امین حیایی (ساخت ایران 2)

محمدرضا گلزار (ساخت ایران 2)


بهترين بازيگر زن کمدي:

نسیم ادبی (گلشیفته)

مهناز افشار (گلشیفته)

نازنین بیاتی (گلشیفته)

بهاره کیان افشار (گلشیفته)

مرجانه گلچین (زوج یا فرد)

ناهید مسلمی (زوج و فرد)


بهترين بازيگر زن درام:

خاطره اسدی (ممنوعه)

ریحانه پارسا (پدر)

پانته آ پناهی ها (بانوی عمارت)

الهه حصاری (ممنوعه)

المیرا دهقانی (لحظه گرگ و میش)

مریم مومن (بانوی عمارت)



بهترين بازيگر مرد درام:

هادی حجازی فر (ممنوعه)

مجید سعیدی (بانوی عمارت)

مهدی سلطانی (پدر)

میلاد کی مرام (ممنوعه)

حسام منظور (بانوی عمارت)

سینا مهراد (پدر)


برگزیدگان نوزدهمین جشن سینمایی و تلویزیونی حافظ بیستم تیرماه معرفی خواهند شد


منبع: سلام سینما

خواننده ای که بازیگری توانا شد

نتیجه تصویری برای رضا یزدانی

آوردن نام رضا یزدانی در فهرست بازیگران سریال مناسبتی «از یادها رفته» به کارگردانی بهرام بهرامیان، آن هم در نقش اصلی کار، به خودی خود جذاب و کنجکاوی‎برانگیز به نظر می‌رسید. رضا یزدانی با بیش از دو دهه فعالیت مستمر در اوج موسیقی ایران، به عنوان خواننده پاپ راک شهرت و محبوبیت دارد، ولی مانند شماری از خوانندگان، فعالیت در دیگر عرصه‌های هنری به‌ویژه سینما را هم امتحان کرده است. یزدانی اولین بار با مسعود کیمیایی و فیلم «حکم» او در قالب بازیگر پایش به سینما باز شد و پس از آن در دیگر کارهای کیمیایی چون «رئیس»، «محاکمه در خیابان» و «متروپل» هم حضور داشت.

وی در نزدیک به ۲۰ فیلم سینمایی حضور داشته و به همین دلیل با کارگردان‌های سرشناس زیادی همکاری داشته است. این میزان از حضور در سینما به علاوه فضای سینمایی که در لابه‌لای قطعات موسیقی غالب آلبوم‌هایش موج می‎زند، نشان از گرایش شدید او به این عرصه هنری دارد.خودش در جایی این موضوع را تایید کرده و گفته به سینما و تماشای فیلم همیشه علاقه داشته و فیلم دیدن جزو برنامه‌های ثابت زندگی اوست. یزدانی آرشیو بسیار مفصلی از فیلم‌های مطرح دنیا دارد و معمولا فیلم‌ها را در سبک و سیاق‌های مختلف دنبال می‌کند و به قول خودش تماشاگر قهار فیلم است.

این علاقه‌مندی و پیگیری خود زمینه آشنایی وی با عالم هنر هفتم را مساعد کرد و از طرفی هم دیدن از نزدیک بازی هنرمندان نام‌آشنای بازیگری به بهانه آهنگسازی و خوانندگی برای کارهای سینمایی، بخشی از شخصیتش را شکل داد. اما جدی‌ترین حضورش در این حوزه به سال ۹۴ و فیلم سینمایی «تیک‌آف» احسان عبدی‌پور برمی‌گردد که بازخوردهای خوبی از سوی مخاطبان و به‌خصوص اهالی حرفه‌ای هنر برایش در پی داشت و نظرش را برای پیگیری حرفه‌ای این هنر تغییر داد.

منبع:غزال کوک

123456
last